Àrea de participació

Pedres en el camí

Envia observacions de problemàtiques en rius i rieres (també dels cursos d’aigua temporals, és a dir, que pasen una gran part de l’any secs) que creguis que poden suposar un risc o malmetin la qualitat del curs d’aigua. Pot ser brutícia a les ribes o l’acumulació de restes sòlides en la llera d’un riu.

Segueix els següents passos:

1. Pots fer una observació puntual quan detectis una problemàtica en un riu o riera durant una excursió, passeig o desplaçament. També pots “adoptar” un tram en el que facis un seguiment més acurat. Per exemple, pot ser el segment que travessa la a zona propera a casa teva.

2. Observa com està el riu i l’entorn. Si identifiques restes sòlides o brutícia fes fotografies en les que es pugui veure clarament els elements “aliens” i altres que permetin tenir una visió més global.

3. Envia les observacions a través de l’App escollint la categoria “Nivell riu i recursos hídrics” (consulta la secció “com participar a Floodup” per saber més sobre aquest pas). Si participes via twitter a més de mencionar el perfil @floodup_UB inclou el hashtag: #pedresenelcami.

4. Visita periòdicament aquest punt i envia observacions quan observis variacions. Aprofita per reflexionar: és una problemàtica que perjudica el curs d’aigua? Incrementa el risc d’inundacions?. Com es podria evitar o solucionar? O ha resultat ser un benefici? Comparteix amb nosaltres les teves idees i propostes.

Si desitges “adoptar” una zona concreta posa’t en contacte amb l’equip del projecte Floodup per a que en tinguin coneixement. Pots fer-ho tu sol o organitzar-te amb un grup de veïns i veïnes, amb la teva entitat o amb la teva classe de l’escola o institut. Si t’agrada la campanya dòna-la a conèixer als teus coneguts i conegudes!

Per què serà útil?

L’estat de la llera i les ribes dels rius és molt important per al bon funcionament hidrològic i ecològic del curs d’aigua. L’acumulació de brutícia pot ser un problema en cas de crescudes dels rius. Aquesta fracció és arrossegada i pot taponar els ulls dels ponts fent que el riu es desbordi, inundant les zones properes. A més, la brutícia pot contaminar el riu i afectar les comunitats que hi viuen, disminuint la qualitat del riu.

Les vostres observacions alertaran d’aquestes situacions.

Tot i que també pot succeir que l’existència de residus sòlids com restes vegetals o grans pedres generin microhàbitats per acollir petits animals o plantes i cal minimitzar la intervenció. Hem de tenir en compte que els rius són ecosistemes vius i dinàmics. És important trobar l’equilibri entre la “neteja” del riu i el seu comportament ecològic. La vostra col.laboració ens permetrà identificar punts on es pugui estudiar aquest aspecte.

Riu Ter al Ripollès (Font: GAMA)

El lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers amb la finalitat de gestionar les vostres preferències (recordar informació per a que accediu al lloc web amb determinades característiques que puguin diferenciar la vostra experiència de la d’altres usuaris). Per obtenir més informació sobre les galetes podeu consultar la Política de galetes aquí.

Configuracio de Privadesa

Privacy Settings saved!
Configuració de Privadesa

A continuació et mostrem les galetes que utilitzem per oferir-te una millor navegació. Aquelles galetes que no són necessàries per a una correcta navegació podràs activar-les o desactivar-les en funció de les teves necessitats.

• PHPSESSID
  • wordpress_logged_in_